Nyhedsbrev uge 26 2024

Midsommer og med et meget velbesøgt Sct. Hans løb i Tversted torsdag, med postpluk i skoven og den traditionelle spisning. Det er også sidste uge inden skolernes sommerferie,og derved afslutning i B&U gruppen inden, der er løb på løb, både indlands og udenlands.
Indlands er der Vikingedysten (5-7/7), så Vestjysk 2/3-dages (10-12/7) og så er der Læsø 3-dages 30/7-1/8. Udenlands starter allerede i weekenden, hvor der er Sørlandsgaloppen (her har klubben 6-8 løbere med). Senere på sommeren er der O-ringen i Småland i Sverige (her er der indtil videre 4 løbere med), og massevis af andre. For klubbens +35 løbere er der ligeledes World Masters Orienteering Championships (VM for seniorer) i Turku i Finland 2-9/8, så der er masser at vælge mellem.
Når vi så kommer tilbage fra ferie, så er der følgende vigtige datoer:
Divisionsmatcher: årets anden match er 22/9 i Ålum mellem Randers og Viborg, og tredje match 13/10 i Silkeborg Nordskov - sæt allerede nu kryds i kalenderen til de to dage, så vi kan få samlet et stærkt hold
DM'er: DM mellem i Pamhule ved Haderslev 24/8, og dagen efter DM i Knock Out sprint i Kolding 25/8. I September skal man ikke køre ret langt for at komme med til DM, når weekenden 14 og 15/9 byder på DM stafet og DM Lang i Vester Thorup, som er meget tæt på hjemmebane for Vendelboerne, og det er vores nabo mod syd i Aalborg, der arrangerer.
For ungdomsløberne er der: Kampen om Skagerrak 27-29/9, som er en slags KUM mod Sydnorge, og 1-3/11 er der KUM i Århus

Uge 26
Dag Kl. Hvad Hjemme Ude Åbne løb
Mandag
Tirsdag
Onsdag 17:30 AOK klubtræning   Rold Mosskov
Fredag 17:00 B&U og familietræning, sommer afslutning Hammer Bakker
Lørdag
Søndag
B&U-, familie- og begyndertræning

Ugens træning er fredag den 28/6 i Hammer Bakker. Vi løber stafet sammen og der er baner til alle aldre og sværhedsgrader, så der er også minibaner😀.

Mødstedet er ved Aalborg Kommunes Senior- og omsorgsforvaltning ved Storemosevej 17, 9310 i Vodskov. Vi starter klokken 17, så man må gerne lige være fremme 5 min før, så vi kan være klar.

Efterfølgende er der fælles spisning på Møllebrinken.

Alle er som altid velkomne - følg med på BU orientering 9800
Andre klubbers træning

Aalborg OK holder klubtræning onsdag 26/6 i Rold Mosskov - se mere på hjemmesiden

_________________________________________________________________