Klubaften - Yemen - 28. marts

Onsdag den 28. marts 2011 kl 19:30

i klubbens lokaler på Højene Skole

Yemen - landskab

Ivar arrangerer denne aften, hvor der vil blive vist lysbilleder fra en rejse til Yemen i 2008. Yemen har stået på Susannes og min ønskeliste i 20 år. Vi var nær på at arrangere en rejse i 1990, men  afstod pga episoder med mord og kidnapninger på udlændinge.  I 2008 var der relativt fredeligt, regeringen havde bekæmpet nogle af de fundamentalistiske centre, så vi tog derned.  Rejsen gik til hovedstaden (i det gamle Nordyemen) og til Hadramaut i Sydyemen, det sted dronningen af Saba regerede.

vort hotel i Sanaa

Siden da er der igen blevet øget fundamentalistisk uro. Hadramaut er et område med megen al Qaida-aktivitet, og regeringen har i al almindelighed problemer med at holde befolkningen nede. Mange af de steder vi har været, er nu kun tilgængelige for turister via Google Earth.

Vi vil lave the og kaffe, og servere kage, og der er mulighed for at snakke både om Yemen og om 2-dages.

Tilmelding ikke nødvendig.

• Oprettet den .