Hvad kan du her

Ugebrev uge 25 2024

Snart er det sommerferie, og her er der løb på løb, både indlands og udenlands. indlands er der Vikingedysten (5-7/7), så Vestjysk 2/3-dages (10-12/7) og så er der Læsø 3-dages 30/7-1/8. Udenlands er der Sørlandsgaloppen (her har klubben 6-8 løbere med), der er O-ringen i Småland i Sverige (her er der indtil videre 4 løbere med), og massevis af andre. For klubbens +35 løbere er der ligeledes World Masters Orienteering Championships (VM for seniorer) i Turku i Finland 2-9/8, så der er masser at vælge mellem.
Når vi så kommer tilbage fra ferie, så er der følgende vigtige datoer:
Divisionsmatcher: årets anden match er 22/9 i Ålum mellem Randers og Viborg, og tredje match 13/10 i Silkeborg Nordskov - sæt allerede nu kryds i kalenderen til de to dage, så vi kan få samlet et stærkt hold
DM'er: DM mellem i Pamhule ved Haderslev 24/8, og dagen efter DM i Knock Out sprint i Kolding 25/8. I September skal man ikke køre ret langt for at komme med til DM, når weekenden 14 og 15/9 byder på DM stafet og DM Lang i Vester Thorup, som er meget tæt på hjemmebane for Vendelboerne, og det er vores nabo mod syd i Aalborg, der arrangerer.
For ungdomsløberne er der: Kampen om Skagerrak 27-29/9, som er en slags KUM mod Sydnorge, og 1-3/11 er der KUM i Århus
Midsommerløb i Tversted Klitplantage
Pointløb

Start kl. 18.00
Spisning kl 19.10, hvor alle er i mål.

Pointløb er lidt anderledes end almindeligt o-løb. I stedet for at posterne skal opsøges i en bestemt rækkefølge, kan du selv vælge, hvilke poster, du vil tage og i hvilken rækkefølge. Det er de færreste, der kan nå alle posterne, så planlæg din rute efter at få så mange point som muligt.
Nogle poster giver ti point, andre 150 point, Du kan godt regne med, at posterne med 150 point er meget svære, så måske det ikke er dem skul gå efter som de første.
Der er en time til rådighed. Efter målgang lægges dine point sammen. Hvis du har brugt mere en 60 minutter, trækkes der 10 point fra pr. påbegyndt minut.

Der er præmier til alle klasser.

Efter løbet er der spisning. Klubben sørger for maden, du sørger selv for tallerken, bestik, glas og drikkevarer.
Medlemmer og årskort-medlemmer betaler gratis, men øvrige betaler 20 kr for løbet og 40 kr for maden.

Tilmeldingsfrist den 18. juni kl. 16.00 Tilmeld dig her:

Uge 25
Dag Kl. Hvad Hjemme Ude Åbne løb
Mandag
Tirsdag 17:00 B&U og familietræning Tversted Klitplantage
Onsdag 17:30 Midsommerløb   Vester Aslund
Torsdag 18:00 Sct. Hans løb Tversted Klitplantage
Lørdag
Søndag
B&U-, familie- og begyndertræning

Ugens træning er i Tversted Klitplantage. Ugens moment er, for de store bomteknik, og miniløberne løber snitzlet bane og alfabetleg.

Mødstedet er på den store p-plads ved Tversted Søerne.

Alle er som altid velkomne - følg med på BU orientering 9800
Andre klubbers træning

Aalborg OK hholder midsommerløb onsdag 19/6 i Vester Aslund - se mere på hjemmesiden

_________________________________________________________________